Integrace

 

Co to znamená integrace žáků?



Integrovaný žák, je žák, který navštívil školské poradenské zařízení PPP  a přinese do školy zprávu, ve které je doporučení k integraci a k vypracování individuálního vzdělávacího plánu (IVP).

Důvodem pro integraci jsou především tzv. specifické poruchy učení (SPU) - dyslexie, dysgrafie atd.
Problémem stále zůstává to, že mnoho rodičů zapomíná na platnost zpráv, opomíjí doporučení z porady - doporučené termíny kontrolních vyšetření atd.
Pokud ve škole nemáme platnou zprávu s doporučením k integraci, nemůžeme vaše dítě integrovat (tzn. přihlížet k prokázaným poruchám učení a tím i k úlevám při výuce.)

Povinností rodičů integrovaných žáků je nejenom vyzvednout zprávu z poradny a předat ji škole, ale je nezbytně nutná  i úzká spolupráce se školou, dohled ze strany rodiny nad pečlivou domácí přípravou na vyučování a neopomíjet doporučení z poradny o tom, jak s dítětem pracovat i doma.
Podpis rodičů na individuálním vzdělávacím plánu je také velmi důležitý, neboť zákonný zástupce žáka tím potvrzuje nejenom souhlas s vypracováním IVP, ale i souhlas s tím, jak se bude rodina podílet na kompenzaci SPU.

Děti s IVP

Vážení rodiče, jakmile bude vytvořen individuální plán pro Vaše dítě, pozvu  si Vás do školy k jeho podpisu a k sepsání Vašeho podílu na IVP.

Pokud má být individuální plán efektivní, je potřeba spolupráce všech. (tj. učitelů, výchovného poradce, rodičů, žáka). Zároveň žák by měl  docházet na nápravu SPU, aby byl tento plán naplňován. (pokud žák dochází na nápravu SPU jinam /PPP.. apod./ musí být o tom škola informována.. -zaznamenáno v individuálním plánu.

 

Naše škola zabezpečuje kroužky PSPP - předmět speciálně pedagogické péče - náprava specifických poruch učení

 V oddělení se  pracuje maximálně se 4 dětmi. Je uplatňován individuální přístup. 

Oddělení vedou : Mgr. Lenka Eichlerová, Mgr. Romana Karásková ,Mgr. Kristýna Pospíšilová , Mgr. Radka Matesová a Mgr. Hana Kapounová ( Stakory)